JoomlaLock.com All4Share.net

Brain Gym képességfejlesztő gyakorlatok

Gál Attila Írta: 

(6 szavazat)

Energetizáló:

Hatása:keresztezi a középvonalat, így összehangolja a két agyfélteke működését, ellazítja a központi idegrendszert, segíti a hallást, ezen keresztül a figyelmet javítja, kéz-szem koordinációt erősíti, de hasznos lehet a nyelvek tanulásánál is. Ugyanakkor javítja a testtartást, megelőzi az alháti fájdalmak kialakulását, amit a sok ülés okozhat.

Kitámasztás vagy Vádlipumpa:

A gyakorlat kivitelezése:

Álljunk közel egy fal elé és két  kézzel támaszkodjunk meg. Majd kilégzés közben az egyik lábunkkal lépjünk hátra. A sarok a földre kerüljön. Az elől lévő láb behjalik, a csípő párhuzamos a fallal. A hátul évő láb egyenes. Akkor jó a gyakorlat ha érezzük, hogy a vádlink nyúlik, kicsit feszül. Természetesen vigyázzunk, hogy ne húzódjon meg, ezért a nyújtás előtt célszerű egyéb gyakorlatokkal - pl. keresztbe lendítéssel - bemelegíteni.

Hatása:

  • A vádli izom a koncentrációval mutat szoros kapcsolatot, így hatással van a gyakorlat a figyelemre, koncentrációra. Javítaja azokat. A feszes vádli utalhat csökkent koncentrációs képességre.
  • Javítja a kifejezésteljes beszédet, kommunikációt.
  • Hallottak, olvasottak megértése.
  • Kreatív írás.
  • Feladatok megértése, befejezése.

Érdemes naponta 2-3x gyakorolni és oldalanként 3x ismételni.

 

Bagoly:

Kivitelezés:

  • Csípőszélességű terpeszben álljunk meg.
  • Jobb kezünkkel fogjuk meg a bal vállunkat és gyengéden masszirozzuk izmainkat.
  • Közben kilégzés közben fordítsa a fejét lassan jobbra. Belégzlsre vissza középre, majd kilégzés közben lassan balra. Belégzésre előre, és végül kilégzés közbe előre le, majd belégésre vissza középre.
  • Kézcsere, és a másik oldalra is végezzük el a gyakorlatot.
  • Oldalanként 3-5x ismételjük az egész kört.

Szempontok:

  • A felső test ne mozogjon, csak a fej.
  • Lassan végezzük a légzéssel összehangoltan a  mozgást.
  • Lehetőség szerint (ez eleinte lehet hogy nem megy) teljesen oldalra fordítsuk el a fejet, hogy jól megnyúljanak a nyakizmok.

Hatása:

  • Rövid és hosszútávú emlékezetet fejleszti.
  • Hallás utáni megértés.
  • Számolás, beszéd.
  • Kommunikáció javítása.
  • Jobb gondolkodás, azáltal, hogy ellazítja a feszült nyakizmokat.
  • Olvasás, hangos beszéd javítása.

 

FEKVŐ (Lusta) NYOLCAS:

Kivitelezése:

Kinyújtott karunkat orrunk magasságában tartjuk. Valamelyik irányba fölfelé kezdve a fekvő nyolcast, vagy végtelen jelet rajzoljuk a levegőbe úgy, hogy a szemünkkel az ujjunkat követjük.

Szempontok:

  • A fej nem mozoghat közben, csak a szemünkkel kövessük az ujjunkat. A gyakorlat lényege, hogy a szemizmok átmozgatsát keresztül integrálja a két agyfélteke működését.
  • Kisebb gyermeknek be lehet színezni a körmét, hogy azt nézze közben.
  • Ha nem tudja a gyermek a levegőbe felírni a fekvő nyolcast, akkor először azt kell neki megtanítani külön és csak később – amikor a mozdulat már megy – kösse össze a szemmozgással a kar mozgását.
  • Először lehet hogy csak papíron érdemes a fekvő nyolcas rajzolását gyakorolni. Akinek nem integrált az agyműködése, az nem tudja kiegyensúlyozottan, lendületesen lerajzolni a fekvő nyolcast.

Hatásai:

  • Integrálja (összehangolja) a két agyfélteke működését, segíti a két szemmel való látást, javítja a szemek mozgását, ami fontos az olvasáshoz.
  • Segíti az írott szöveg megértését, javítja a hosszú távú memóriát, szemek, váll, nyak ellazulását, koordinációt és központosítást. Segíti a szép és pontos írást.
  • Összességében elmondható, hogy egy rendkívül hatékony tanulást javító gyakorlat, amit először nehéz lehet azoknak megcsinálni, akiknek nem integrált az agyműködése.

Az alábbi agyintegrációs gyakorlatot Dr. Paul Dennison dolgozta ki, aki az EDU KIneziológiai rendszer kidolgozója.

  1. Végezzen 12 pár keresztbe lendítést miközben a fejlesztendő képességre gondol.
  2. Végezzen 12 pár azonos oldali lendítést.
  3. Az 1. és 2. pontot ismételje meg 3-4x.
  4. Figyeljen arra, hogy mindig keresztbe lendítéssel fejezze be a gyakorlatsort.

A keresztbe lendítés hatása: a vizuális, kinesztetikus, auditív középvonal keresztezés segíti, így hozzájárul ahhoz, hogy egy-egy folyamatban használni tudjuk két szemünket, két fülünket és mindkét testfelünket. Az agy szintjén: integrálja a két agyfélteke működését így mindkettő funkciói elérhetőek egy tevékenység során.

Az azonos oldali mozgás hatása: lehetővé teszi az agy szeparált működését annak érdekében, hogy amikor arra van szükség kimondottan az az agyfélteke  működjön, aminek a specialitása az adott feladat.

Amennyiben nem biztos abban, hogy Önnek vagy gyermekének feltétlenül szüksége van-e erre a gyakorlatra (bár a tapasztalat szerint igen), akkor kérem kérje ki tanácsunkat! 

BRAIN GYM 101 tanfolyam részleteit olvassa el honlapunkon.

Telefon: 06/20/9264010

Gál Attila

Brain Gym és OBO Instructor

 

Irodalomjegyzék

  • Paul Dennison: Brain Gym® (jegyzet), PKS, Kecskemét
  • Dr. Paul Dennison:  Észkapcsoló agytorna, Agykontroll Kft., Budapest, 2009.

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

8 PRAKTIKUS KINEZIOLÓGIAI GYAKORLAT (e-book)

Töltsd le most és alkalmazd azonnal ezeket a praktikus kineziológiai gakorlatokat!

  

Honlapunkon cookie-kat használunk, amik segítenek a legjobb szolgáltatások nyújtásában. Részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban.