JoomlaLock.com All4Share.net

6 dolog a hatékonyabb tanulásért

Gál Attila Írta: 

(1 szavazat)
Dennison Dennison

Mit tehetünk a hatékony tanulás érdekében?

Agyunk hasonlóan működik mint egy autó motorja. Ahhoz, hogy jó teljesítményt adjon le, szüksége van üzemanyagra, kenésre, karbantartásra és nem utolsó sorban használni kell ahhoz, hogy működőképes maradjon.

A jobb teljesítmény elérése érdekében bevethetünk pár apró trükköt. Az alábbi 6 technika közül alkalmazhatja mindegyiket, vagy tetszés szerint kiválasztva egyet-kettőt.

  1. Agyintegrálás

Tanulás előtt végezzen kb. 6 keresztbelendítést, 6 azonos oldali lendítést majd ismét 6 keresztbelendítést. Az egész sorozatot ismételje meg 3-4x.

  • Keresztirányú mozgás: jobb tenyerét vigye felemelt bal térdéhez, majd csere, azaz az ellenkező oldallal megismételve, mintha sétálna.
  • Azonos oldali mozgás: emelje egyszerre jobb kezét és jobb lábát, majd bal kezét, bal lábát.

A keresztirányú és azonos oldali mozgás felkészíti agyféltekéinket arra, hogy azok optimálisan fogadják be és jegyezzék meg a kívánt információkat. Az agyintegráció és a mozgáskoordináció kapcsolatával foglalkozók közül ismerős lehet a kineziológusoknak Dr. Paul Dennison neve, aki az EDU Kineziológia megalkotója.

 

  1. Igyon elegendő vizet

A víz méregteleníti a sejtek közötti teret, ahol a különböző toxikus anyagok is tárolódhatnak. A víz segíti az információáramlást a sejtek között, így az információ gyorsabban, kevesebb veszteséggel jut el a felhasználás helyére. Ha nem fogyasztunk elegendő vizet a sejtek közötti térből a salakanyagok nem tudnak eltvozni és az informcióátvitel mennyisége és minősége romlik.

Elegendő víz hiányában a vér besűrűsödik, lelassul az áramlása és így kevesebb oxigént tud szállítani az agyba, emiatt pedig csökken a koncentrációs képesség is.

Annak érdekében, hogy jobban tudjon agyunk működni és a megtanultakat jobban meg tudjuk jegyezni, elegendő vizet kell minden nap. Figyeljen arra, hogy ez vizet jelent és nem üdítőt, kávét, teát és egyéb folyadékot…

Naponta kb. minden megkezdett 10 kg-ra 2,5 dl vizet kell fogyasztanunk. Pl.: 72 kg embernek 7x2,5 = 1,75 liter víz/nap. Nagy megterhelés esetén ez akár kétszeres mennyiség is lehet.

 

  1. Ürítse ki a zavaró gondolatokat

A napi feszültség, stressz képes elterelni a figyelmünket a tanulásról és koncentrációs problémát okoz, valamint rontja a memória működését is.

Üljön le, egyik kezének mutató és középső ujját tegye a szemöldök és a hajas fejbőr között található kis dudorra. Másik kezének mutató és középső ujját pedig a másik oldalon lévő kis dudorra. Ez az úgynevezett pozitív pontok tartása (érzelmi stresszoldásnál alkalmazott kineziológiai korrekció). Közben mélyeket lélegezzen, s gondolja át azokat a dolgokat, amik feszültséget, stresszt okoztak Önnek. Csinálja ezt addig, amíg eltűnik a zavaró feszültség vagy azt érzi, hogy megkönnyebbül.

 

  1. Pozitív programozás

Az előző pontban említett pozitív pontok tartása közben programozzon magának pozitív gondolatokat a tanulással kapcsolatban. Például:

“Képes vagyok mindent megjegyezni, amiről tanulok.”

“Könnyedén adom vissza azt, amit megtanultam.”

“Memóriám jól működik.”

“A tanulás számomra az öröm egyik forrása.”

“Gyorsan olvasok.”

Mondja ki minden nap 20x lassan, hangosan a kiválasztott mondatot.

 

  1. Vizualizáció

Képzelje el, ahogy tanul. Lássa magát, amint ül az asztalnál, vagy ahol tanulóhelye van, és olvassa a könyvét, majd elmondja hangosan, amit elolvasott. Hallja közben a környezet zajait, a saját hangját, amint felmondja a megtanult szöveget. Érezze közben a szoba kellemes melegét, az illatokat… Lássa, hogy időben végez mindennel és még jut ideje arra is, hogy hobbijának szenteljen egy kis időt.

Képzelje el ezt a helyzetet minél részletesebben és lehetőleg minden érzékszervét bevonva a vizualizációba.

Mindezt végezheti a pozitív pontok tartása közben is, de vizsgára, dolozatírásra való felkészülés előtt is, hogy csökkentse a jelentkező stresszt.

 

  1. Konszolidáció

Tanulást követően (és egy-egy tananyag megtanulásaközben is) tartson 5-10 perc szünetet, mielőtt más tevékenységhez fog, vagy mást kezd el tanulni.

Ebben a szünetben végezhet mély légzést, pár keresztbelendítést, sétálhat, ihat vizet, de ne végezzen olyan tevékenységet, ami érzelmileg felzaklatja.

Amikor valami újat tanulunk, akkor idegsejtjeink között új kapcsolatok alakulnak ki. Ahhoz hogy ezek az idegi kapcsolatok megszilárduljanak (konszolidálódjanak) időre van szükség. Ha ezt a folyamatot bármi megzavarja, akkor nem lesz elég szilárd az új kapcsolat, és a megtanult információ hozzáférhetetlen lesz számunkra.

 

Ezeknek az egyszerű gyakorlatoknak az a titka, hogy végezni, gyakorolni kell őket, ez esetben működnek és hatnak. Ha nem gyakorol, akkor nincs eredmény. Egyéni problémák és tanácsok igénye esetén keresse Alternatív Képességfejlesztő Tanácsadóját (AKÉTA®), vagy kineziológusát.

 

Gál Attila

Kineziológus szakértő

Brain Gym® Instructor

AKÉTA® oktató

06209264010

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

  

Honlapunkon cookie-kat használunk, amik segítenek a legjobb szolgáltatások nyújtásában. Részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban.